...en Niklas "logeert" hier ook. (v/h dwarsbongel.web-log.nl en niklas.web-log.nl)

zondag 25 september 2011

web-frustreepje-log.nl

De Status Update van web-log.nl meldde op 20 september 16:59
Beste webloggers,
De datamigratie is afgerond en dat betekent dat vrijwel alle weblogs live staan. Enkele weblogs – 13.695 om precies te zijn – geven nog problemen en staan niet live. Van deze blogs zijn de e-mailadressen niet bekend.


Het is nu 25 september 21:30 (de 34-ste dag) en ik ben even mijn vaste lijstje web-loggers langs gegaan van vóór de migratie. Het resultaat:

Errormelding1
Weg, nu weblog homepage2
Blanco scherm5
Alleen leeg eerste item11
Klikt door naar "Pagina niet gevonden"4
Lijkt goed11

Aan het ontbreken van afbeeldingen heb ik geen aandacht besteed, omdat de Status Update van 23 september aangeeft dat daar nu aan gewerkt wordt.

Ik dacht in eerste instantie dat ik 15 goede weblogs gevonden had. Daarna bleek echter dat bij 4 blogs het aanklikken van een of meer blogtitels leidde naar: "Pagina niet gevonden". Ik heb niet alle zichtbare items aangeklikt, maar als een blog goed leek, maximaal drie stuks, of tot die melding zich voordeed.
Daarom staat er ook: "Lijkt goed" en niet "Is goed".

Dat zijn er 34 in totaal. Slechts 11 daarvan deden wat ik verwacht; dat is 32 %.
34 op 400.000 is natuurlijk niet representatief, maar zou die verhouding echt zo toevallig zijn?
In mijn lijstje staan vogels van allerlei pluimage, en uit alle hoeken van het land, dus in die zin is het niet eenzijdig.
Het percentage dat een foutmelding of de weblog.nl homepage geeft ligt niet idioot ver van het "niet live-staande" deel in de Status Update.
Maar er functioneert veel meer niet, na 34 dagen, bijna 5 weken.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Daar beb ik nu wel online, maar het is daar zo ingewikkeld geworden, kweetmiet hoor......

Plato zei

Joh, je steekt er veel tijd in. Ik heb mijn wordpress en dat gaat goed. Ik denk nog amper aan Weblog. Dat doe ik pas als alles netjes geregeld is en als ik de mail krijg. Verder kan ik me er niet erg druk om maken.

DagEnDauw zei

Hé, da 's leuk. Meteen twee nieuwe blogs om te volgen...

- Dauw -

Aline zei

Ik heb van een van de twee blogs een email gehad, en alleen de naam van dat blog zegt dat het van mij is, maar verder is het leeg, er staat helemaal niets op dat blog...

En inderdaad als je wat vraagt, wordt het gelijk afgedaan als opgelost, zonder dat je een antwoord krijgt... al is me nu wel een stuk duidelijk geworden na de laatste update...

Ze zijn het wiel opnieuw aan het uitvinden... en maken dezelfde fout als Hyves, Facebook en Twitter al eens gedaan hebben... dus het kan nog nog wel even duren...

Ze snappen hun prioriteiten niet... en dat is erg vervelend... de bloggers willen graag hun logjes terug op hun sites... en we zouden met zijn allen tegelijk online komen... is ook al mislukt, en een gebroken belofte...