...en Niklas "logeert" hier ook. (v/h dwarsbongel.web-log.nl en niklas.web-log.nl)

maandag 29 april 2013

WE300 april/mei 2013: Oplossing

"Een theelepel zout in heet water doen, roeren tot alles helemaal helder is, en dan gorgelen," zei Piet, "het geneest niet maar verlicht je keelpijn wel!" "Maar wel eerst laten afkoelen tot je je mond niet verbrandt," zei Marlies, "en als je iets aan je snotterigheid wilt doen, dan helpt het meestal als je heet water in een kommetje doet en de damp beurtelings door neus en keel inademt. Daar hoeft niets doorheen, want dat geeft vaak irritaties."
Willem maakte een moedeloze indruk: "Huismiddeltjes... maar goed, de farmaceuten beloven vaak meer dan hun producten waarmaken. Misschien helpt het wel. Net nu ik vanavond een presentatie moet geven over mijn nieuwe uitvinding, dat zul je altijd zien."
"Die mensen zullen toch wel heel geïnteresseerd luisteren," zei Marlies, "je hebt nu alweer iets bedacht waarmee een irritant probleempje uit de wereld geholpen kan worden!" "Ja, en meteen een verbeterde uitwerking van een wiskundig probleem aan de wetenschap toegevoegd," voegde Piet daaraan toe, "knap hoor, dat kunnen niet veel mensen!"
"Tja Piet, maar misdaden ontrafelen, zoals jij dat regelmatig doet, dat zou ík weer niet kunnen. Iemand die iets op z'n kerfstok heeft terugvinden in een mensenmassa, ík zou hem niet herkennen!" repliceerde Willem. "En hoe jij steeds weer die hele logistiek op orde houdt, met kinderen die van hot naar haar gebracht moeten worden, en ook nog je eigen werk doen, Marlies, ik neem mijn petje er voor af!"
"Ja, en als die kinderen ruzie hebben, en dat gebeurt nogal eens, hoe je dat dan weer kalmeert. Ik zou gillend wegrennen, denk ik! Laat mij maar puzzelen met mijn eigen werk."
"Nou, ik ga maar. Het gaat al iets beter. Ik hoop dat deze zakenlui er iets in zien, zodat we er iets aan verdienen. Gelukkig is de octrooiaanvraag al in behandeling."

Plato's WE-300 uitdaging voor april/mei: themawoord = Oplossing.

18 opmerkingen:

baasbraal zei

Dat zijn wel een heleboel oplossingen op een kluitje Knap!

J@n. zei

Ja, en zo heeft iedereen wel iets.

♫ Mel☺dy ♫ zei

Iedereen heeft zo zijn (on)mogelijkheden en gelijkertijd talenten!
Leuke we waarin je veel in 1x benoemt!

Anoniem zei

Mooie WE die barst van de oplossingen. Knap hoor.

Happy Hulk zei

Een fijne WE.
Omdat men er met veel respect met elkaar omgaat.
Hier houd de HHH wel van.

Anoniem zei

Knappe we-300

HansDeZwans zei

Zo heeft iedereen zijn eigen talent. Leuk weergegeven.

Anoniem zei

Dat is een mooi stel oplossingen bijelkaar. Je hebt wel een kopje oploskoffie verdiend.

Mirjam Kakelbont zei

Dat zijn nog eens veel oplossingen bij elkaar ;-)
De reactie van Tagrijn is leuk! Je hebt zeker een bakkie verdiend.

Mrs. T. zei

Dat van dat beurtelings inademen wist ik niet. Dus dank voor de tip. ;-)
Met plezier je WE gelezen.

Laura zei

Mooie WE waar de oplossingen voor het grijpenlliggen :-D

Plato zei

Inderdaad, vele oplossingen. Een terecht applaus voor deze goede WE.
Trouwens: zout water helpt echt. (Tandpasta tien minuten in je mond houden geeft ook verlichting). Ik adviseer het mijn zoon wel eens maar die begint er niet aan.

Anoniem zei

Leuke WE met goede oplossingen. Mijn oma adviseerde altijd een beker warme melk met boter en honing. Dat zou helpen tegen de keelpijn. (Brrr, ik ril nog als ik eraan denk).

Anoniem zei

Ons hele leven zijn we bezig met oplossingen zoeken dacht ik na dit blogje.
Mooi gedaan

Nathalie zei

Een dropje en thee met honing verlicht ook.

Zo vindt ieder zijn eigen oplossing.
Leuke WE... oplossingen genoeg te vinden.

Grunningswichtje zei

Wauw wat een oplossingen zeg, zo zie je maar dat er altijd wel iemand is die je kan helpen met het vinden van een oplossing.

Anoniem zei

Wow!!! Vele oplossingen in 300 woorden! Dat doe ik je niet na!

Trees zei

Dat zijn heel wat oplossingen in één uitdaging! Knap gedaan!