...en Niklas "logeert" hier ook. (v/h dwarsbongel.web-log.nl en niklas.web-log.nl)

maandag 9 september 2013

WE-300: Spinnen

PlatoOnline's WE-300 schrijfuitdaging: schrijf een verhaal van exact 300 woorden, waarin het thema-woord niet voorkomt! Themawoord voor september = Spinnen

Jack zat met een kat op schoot te luisteren naar de redevoering die Jan-Peter met hem oefende. Daarmee moest het parlement ingepakt worden.
Er was een vertrouwde secretaresse aanwezig om notities te maken.
Voorlopig was de kat tevredener dan Jack en Jan-Peter: er ontsnapte een knorrend geluidje uit het kattenbont. Regelmatig interrumpeerde Jack Jan-Peter om zijn lichaamstaal, intonatie en klemtoon te corrigeren.

De kat sliep niet helemaal: plotsklaps stopte het snorren. De secretaresse keek naar de kat en volgde zijn blik. Het volgende moment slaakte ze een snerpende gil en stond, wankelend op haar stilettohakken, boven op haar draaistoel.
Het effect van de gil was, dat de kat zich afzette van de schoot van Jack, zodat de nagels diep door de broekspijpen van zijn maatpak klauwden. Dat ontworstelde een fikse krachtterm aan de anders altijd zo onverstoorbare media-adviseur.

Zijn blik flitste van de secretaresse naar de kat. Die was inmiddels dichtbij de mogelijke prooi die zijn siësta had verstoord, maar die bewoog zich met grote snelheid voort over de hoogpolige vloerbedekking.
Het was een grote, en bewoog zich globaal in de richting van Jan-Peter. Ook hij was gealarmeerd door de gil en de krachtterm, en nu drong tot hem door dat iets kriebeligs in zijn richting snelde, de oorzaak van de paniek van de secretaresse.

Als een ware held greep Jan-Peter de papierbundel met zijn toespraak, vouwde die dubbel en mepte driftig in de richting van de indringer.
'Mis!!!', kreet hij, en keek tussen zijn benen door in de richting waarheen dit lid van de familie der Arachnida zich had begeven na zijn misslag.

Jack had zich hersteld en met één sprong plaatste hij zijn rechterschoen welgemikt op de voortsnellende achtpotige. Terwijl hij de secretaresse van haar wiebelpositie hielp, belde Jack de huishoudelijke dienst om de smurrie te laten verwijderen.

20 opmerkingen:

platoonline zei

Hahahahahaha en nog eens ha. Ik hoop zo dat dit ooit gebeurd is. Dat er ooit eens iets is geweest dat de brede grijns van die spindocter wreed naar beneden rukte en dat die onschuldig ogende JPB tussen zijn benen doorkijkend zichzelf driewerf liet struikelen. Het lijkt me zo helend zulke dingen nog eens op DVD te kunnen terugzien.

Dus ik zeg: verfilmen dit verhaal. En in 20 talen ondertitelen ook nog. Geweldig, Dwarsbongel.

Nu nog een over Rutte en die foute, blonde gast (zijn naam is me even ontschoten) en we hebben een tweeluik dat zijn weerga niet kent.

Marijke zei

Ik blijf lachen om deze WE-300! De leukste die ik tot nu toe heb gelezen. Bravo Dwarsbongel!!

Dwarsbongel zei

@Plato: bedoel je deze [ http://dwarsbongel.blogspot.nl/2012/04/weggelopen.html ] (nep)blonde gast?
Dit [ http://www.web-atelier.nl/1/post/2011/03/geerts-jojo-van-gauke-zijlstra.html ] toont zijn relatie met Mark Rutte volgens mij...

Anoniem zei

Geweldige WE. Ik heb genoten.

plato zei

Ja, hij lijkt er verdacht veel op. Maar nu ben ik alweer zijn naam vergeten. Hij wil maar niet voorbij mijn huig komen.

Ria zei

Lachen,gieren, brullen.
Geweldig

groetjes, Ria

Laura zei

Hahahaha wat een klein diertje al niet kan veroorzaken, tis dat het pet is in het kabinet helaas dat ons dat spinnetje niet red ....

Goeie WE

Rebelse Huisvrouw zei

Haha, leuk, een dubbele uitvoering van spinnen!

Rebelse Huisvrouw zei

Haha, leuk, een dubbele uitvoering van spinnen!

Melody zei

ahhh gossie, 't arme dierke....

Ze hadden hem gewoon JP lekker moeten laten treiteren...gebeten bij voorkeur zodat hij jeuk zou krijgen op plekken waar hij niet kan krabben...

leuke we, met plezier gelezen.

Mirjam Kakelbont zei

Lijkt me geweldig als dit een waar gebeurd verhaal was! Het maakt me lelijk aan het grimassen, gna gna, net goed voor die J.P. Sorry, ik heb een beetje moeite om zijn volledige naam te spellen. De irritatie kwam tijdens het lezen meteen alweer naar boven, zo diep heeft die man er bij me in gehakt. Een super WE!
groetjes Kakel

Petr@ zei

Leuk verhaal!
Ik zag het voor me!
Diverse spinnen kwam ik tegen tijdens het lezen.

Anoniem zei

Ik zag het al lezend helemaal zo voor me haha wat een mooi verhaal.

Anoniem zei

ja deze WE-300 is de leukste tot nu toe hahaha

Mrs. T. zei

Oh gatver, ik zie de smurrie voor me. Verder een erg leuke invalshoek!

Anoniem zei

Leuk hoe je al die betekenissen van spinnen in één verhaal hebt weten te krijgen.

Anoniem zei

Grijns. Een meer dan leuk verhaal

Anoniem zei

Leuk, leuk, leuk! Ik heb bij Jack altijd de associatie van Jan Klaassen; die heeft ook altijd zo'n grijns op zijn gezicht. Goeie invulling van de WE.

Happy Hulk zei

PANIEK PEEUW WE ! ! !
leuk hoor!

natasja zei

Goed gevonden, al die betekenissen in 1 verhaal. En ik vind het heel goed geschreven.