...en Niklas "logeert" hier ook. (v/h dwarsbongel.web-log.nl en niklas.web-log.nl)

zaterdag 5 juli 2014

140705 - ZOZ - Een luisterfeest, regen, idolen en bekenden

Wie mee wil doen met ZOZ: Zwijmelen op Zaterdag, kan terecht bij Marja.

Deze keer weinig extra info, omdat ik deze week voor mijn blog mijn tijd heb besteed aan een verslag over het Luisterfeest 45NAP in Emmen op 29 juni, dus j.l. zondag.
In mijn vorige ZOZ had ik het over mijn overbuurman Willem Reitsema; hij trad op 45NAP ook op met muziek, en ik met tekst.

We kregen daar nog even een stevige maar korte onweersbui, die Willem inspireerde tot het spontaan spelen van een overdonderende versie van de befaamde Bob Dylan song "A hard rain's gonna fall" (tekst), helemaal uit zijn hoofd, maar van hem helaas niet te vinden op internet...
Daarom koos ik voor deze ZOZ de uitvoering van dat lied van mijn ene idool door een ander idool, Pete Seeger, live in Australië in 1963.



14 opmerkingen:

Albert y Mara fotoblog zei

Een uitstekende keus deze week, zowel Pete Seeger als Bob Dylan zijn sterren uit onze jeugd. 1963 toen zaten we allebei op de Middelbare School. Fijn weekend en tot zwijmels.

Greet zei

Wat een mooi lied! Ik kende het niet.

Trees zei

Onbekend dit lied en ook de zanger, hoewel het wel uit mijn jeugd stamt.
Mooie stem!

Anoniem zei

Prima keuze. Ik kende het nummer ook niet.

Anoniem zei

Ik meende de zanger te 'herkennen' maar na enig speuren op youtube kan ik niet anders dan concluderen dat en de song en de zanger aan mij voorbij zijn gegaan.
Misschien ben ik te jong (sprak zij hoopvol)

Dwarsbongel zei

Voor wie zich Pete Seeger niet herinnert, wie herinnert zich dan wel: We shall overcome?

Anoniem zei

Tja het plenst wel behoorlijk vandaag dus heel toepasselijk om deze pracht song te plaatsen.

Unknown zei

Mooi nummer, vaag herken ik het dus ik heb het eerder gehoord maar vraag me niet wanneer noch waar ;-)

Fijn weekend

Anoniem zei

Een erg mooi nummer!

Elisabeth zei

Voor mij ook onbekend maar het is zeker een mooi nummer
Gr Elisabeth

Mirjam Kakelbont zei

Mooi nummer. Ik wist niet dat er ook een uitvoering van Pete Seeger van was, ik ken enkel die van Bob Dylan.
Fijne zondag en liefs,
Kakel

Joanne zei

Voor mij onbekend, maar een mooi nummer. Prachtige keuze en toepasselijk met de regen van vandaag.

Liefs Frederique

platoonline zei

Prachtig ingehouden gezongen lied. Mooie keuze Dwarsbongel. jij brengt altijd iets bijzonders.

natasja zei

Ook voor mij een onbekend lied en onbekende zanger. Maar wel een hele goede keuze!