21 september 2011

De klantvriendelijkheid en informatie-zorgvuldigheid van web(-)log...

Update – 20 september

Beste webloggers,
De datamigratie is afgerond en dat betekent dat vrijwel alle weblogs live staan. Enkele weblogs – 13.695 om precies te zijn – geven nog problemen en staan niet live. Van deze blogs zijn de e-mailadressen niet bekend.
Meld problemen en help ons.
Op dit moment zijn we de bugs aan het oplossen. [...] Mis jij jouw weblog of de berichten op je weblog, mail dit dan naar de Weblog Helpdesk via helpdesk@weblog.nl. Deze informatie is heel belangrijk voor ons, omdat we dan precies kunnen zien waar het nog niet goed gaat. [...]
Groet, Coen
Bron


Ticket #xxxx

Dwarsbongel
Sep-20 18:09
Re: dwarsbongel.weblog.nl gaat op 23 augustus live! :

Hallo,
In de Status Update van vandaag (20-9-11) vragen jullie te melden als mijn weblog nog niet online is.
Welnu, mijn http://dwarsbongel.weblog.nl geeft nog een volledig blanco scherm.
Dat de reden daarvan zou zijn dat mijn e-mail adres niet bekend zou zijn bevreemdt mij, want onderstaande mail kreeg ik van jullie kort vóór de migratie. Net als menig ander bericht van jullie aan mij.
M.a.w. mijn e-mail adres is: dwarsbongel@yahoo.com
m.v.g. Dwarsbongel

Reply to: From: Web-log.nl
To: dwarsbongel@yahoo.com
Sent: Monday, July 18, 2011 5:58 PM
Subject: dwarsbongel.weblog.nl gaat op 23 augustus live!
Web-log Migratie update juli 2011
[...knip...]
Met vriendelijke groet namens het hele team,  
Coen Wesselman
Product Manager Web-log.nl



Commentaar

M., Sanoma Media
Hallo
Bedankt voor het doorgeven, we gaan ermee aan de slag.
Groet
M., Weblog.nl helpdesk
Sep-20 2011 18:11

Dwarsbongel:
Ik zie dat de status is: "verholpen", maar er is nog steeds niets dan een blanco scherm. Ook na een refresh...
Sep-20 2011 21:18

M., Sanoma Media:
Het weblogprobleem is niet verholpen, ik schreef al 1) dat we de probleemlogs aan het inventariseren zijn... om ze dan stuk voor stuk aan te kunnen pakken en te herstellen en weer live te kunnen zetten. Ik meldde ook dat we het in een update melden als alles oke is. 1)
Dus de vraagstelling van de ticket in kwestie is daarmee beantwoord en dus gaat het ticket dan gesloten worden.
100-en tickets elke dag, open laten staan betekent alleen maar extra veel werk wat weer extra veel tijd kost, tijd die er niet is omdat we maar 1 prioriteit hebben op dit moment en dat is 390.000 logs live krijgen in prima staat. 2)
M., Weblog.nl helpdesk
Sep-20 2011 21:21

1) Waar dan?
2) Maak het geven van volledige en correcte informatie op één plaats de tweede prioriteit,. en je hebt de helft minder "hinderlijke" informatievragen. Een collega noemde dit "het zo dicht mogelijk langs elkaar heen werken." Daar lijken jullie goed in te zijn, vooral bij de informatieverstrekking!

Dwarsbongel:
Ik vind dit een nogal onbeleefd antwoord, terwijl ik correct reageer op de door jullie aan mij verstrekte informatie.
Dat klagen over honderden tickets elke dag, daarvan zou de oorzaak wel eens kunnen liggen in de verstrekking van geen of slechte informatie.
Je schrijft nu dat "we de probleemlogs aan het inventariseren zijn", maar in de status update van Coen staat duidelijk in de eerste alinea, dat het niet online zijn ligt aan het ontbreken van het e-mail adres! De vraagstelling in de ticket was daarmee in overeenstemming, maar is niet daarmee in overeenstemming beantwoord!
Ik kan me voorstellen dat je chagrijnig bent vanwege alle migratie-problemen, maar daaraan zijn de bloggers niet schuldig.
Ik heb zelf in mijn -tig jarige technische loopbaan als elektronica ontwerper en programmeur vele stress-situaties meegemaakt, maar me nooit zó afgereageerd op klanten.


Beste ,
Je ticket (#6599) is door M. aangemerkt als opgelost.


Dwarsbongel:
Aanvulling: de opmerking dat het probleem VERHOLPEN is, is in deze situatie volkomen misplaatst en een belangrijke bron van mis-communicatie!


Beste ,
Je ticket (#6599) is door M. aangemerkt als opgelost.


Deze ondersteuning is beoordeeld Slecht, ik ben niet blij
Reactie:
Terwijl ik adequaat reageer op de officieel aangeboden informatie, krijg ik in eerste instantie de mededeling dat het probleem verholpen is. Dat is niet het geval, maar als ik dat meld word ik chagrijnig bejegend, en blijkt er andere informatie te zijn die mij op dat moment nog niet verstrekt is.

Enkele minuten later:
U heeft geen openstaande support verzoeken

4 opmerkingen:

  1. Volgens mij liegen ze ook nog dat ze barsten en dat al vanaf het begin. Daarbovenop werden de reacties van mij en Leo, die in echt nette bewoordingen critiek hadden gewoon gedeletet en wij kunnen nu helemaal niets meer met weblog, maar het hoeft ook niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig ook wij staan nog op blanco op weblog en krijgen een soortgelijk antwoord. Tja we weten er alles van hoe Leo en J@n de nek zijn omgedraaid bij de helpdesk van Web-streepje-log-punt-en-el
    Schandalig!

    Gelukkig hebben wij sinds 1 september j.l. een doorstart gemaakt bij blogspot. Nu alleen nog ons archief terughalen bij weblog en het boek kan dicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ergernis voor iedereen.
    Het zou me verbazen, bijna alles gevolgd hebbende, of er nog iets overblijft, alle goede bedoelingen ten spijt...
    Een erg professionele indruk maakt het niet :(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk dat je gewoon beter kan wachten tot alles is opgelost. Dit soort briefwisselingen helpt niet. Tijdelijk een andere blog nemen zodat je prettig kan doorschrijven is een veel beter idee. Ik lees hierboven ook de reactie van dat Spaanse echtpaar. Ze hebben het over Leo.
    Laten dit nu net de mensen zijn die altijd in de contramine zitten en proberen anderen daarin mee te trekken. Zinloos.

    Niklas en Dwarsbongel, laat de hele zooi liever los en geniet hier van het schrijven van stukjes.

    BeantwoordenVerwijderen