...en Niklas "logeert" hier ook. (v/h dwarsbongel.web-log.nl en niklas.web-log.nl)

zaterdag 14 oktober 2017

171014 - ZOZ - Van Coca en Pepsi

Wie mee wil doen met (of luisteren/kijken/lezen bij andere deelnemers) ZOZ: Zwijmelen op Zaterdag, vindt de links bij Marja.

Marja heeft een vooruitziende blik, daardoor is er vandaag weer een ZOZ.
Wie haar lotgevallen heeft gevolgd, weet dat een van de eerste dingen waar ze om vroeg toen ze weer een heel klein beetje mens werd na de operatie, cola was.

Het eerste waar ik aan dacht was, dat er héél veel artiesten zijn geweest die een commercial hebben opgenomen voor Coca Cola, maar de eerste naam die me te binnen schoot was deze:

Golden Earrings - Coca Cola commercial:


Later deden ze het nog eens dunnetjes over met:

Golden Earrings - Rum and Coca Cola:


De grootste concurrent kon natuurlijk niet achterblijven, en pakte het groots aan:

Pepsi Commercial - We Will Rock You (feat. Britney Spears, Beyonce, Pink & Enrique Iglesias):


Ach, er is nog zoveel meer te vinden over cola, zoals deze tekst op de site Children's Bible Songs; het lijkt me typisch Amerikaans:

Pepsi Cola Song

Pepsi cola went to town,
Coca cola shot him down.
Dr. Pepper fixed him up,
Now we all drink 7-up.

Chorus:
Knock, knock, rattle, rattle, honk, beep, beep.
Knock, knock, rattle, rattle, honk, beep, beep.
Knock, knock, rattle, rattle, honk, beep, beep.
Knock, knock, rattle, rattle, honk, beep, beep.


Way down south where bananas grow,
A mouse stepped on an elephant’s toe.
The elephant said with tears in his eyes,
“Go pick on someone your own size!”

Chorus

Jesus is a friend of mine,
I talk to Him all the time.
One day, He died on Calvary,
So we all could live eternally!

Chorus

Pepsi cola went to town,
Coca cola shot him down.
Dr. Pepper got shot too,
Now we all drink Mountain Dew!

Tja, of dit nou zo pedagogisch verantwoord is…?

8 opmerkingen:

Ria zei

De tweede heeft mijn voorkeur. Wat was het heerlijk om hier op te rocken.

CorryR zei

Heerlijke drinkliederen. De tweede vind ik het mooist. Kun je zo lekker op swingen. Al dan niet met cola

Iris Papilio zei

Heerlijke nummers en wat lief dat je ze opdraagt aan de cola van Marja!

Nietzomaarzooo zei

Grappig hoe door de jaren heen artiesten zich verbonden met grote merken. Nummertje 3 vind ik het grappigst, maar meer visueel dan muzikaal.
Heel attent die link met de zin in Cola van Marja!

Happy Hulk zei

Cola is niets voor mij, hoewel je het leuk aan Marja linkt 😉
Iets met Heineken of zware van Nelle mag wel.
Nu ik dit schrijf krijg ik na 25 rookvrij weer trek.

MelodyK zei

Ooit dronk ik het biji liters per week, sleepte me elke vrijdag suf aan de boodschappen

Na mijn rigoreuze voedings-wijziging van okt 16 kwam het er niet meer in, nu dus heel zelden een klein slokje, als ik weer eens smacht naar de smaak, maar een heel glas of erger nog, fles,, nee dat lukt me echt niet meer..

Wel grappig dat het jou aan het denken zette en zoveel moois opleverde. Zo zie je maa dat inspiratie uit de meest onverwachte en vreemde hoek kan komen

Fijn weekend

Joanne zei

Grappig hoe je deze zwijmel hebt ingevuld. Cola kan mij niet bekoren, maar een geweldige keuze deze week!

Liefs Joanne

natasja zei

Ooooo, now it makes sence.
Ik zag het filmpje laatst voorbijkomen, en ik vond de zang zo niet passen bij dit nummer. Ik had de zangeressen ook niet herkend, omdat ik maar vluchtig keek en het niks vond. Nu ik beter keek vond ik de zang van Pink toch wel fijn kinken...
Leuke zwijmel met een knipoog naar Marja.