...en Niklas "logeert" hier ook. (v/h dwarsbongel.web-log.nl en niklas.web-log.nl)

vrijdag 8 maart 2013

Niklas - 130307 - Hoofdfilm

Ze kwam geïrriteerd de keuken inlopen, waar haar man bezig was met het opruimen van de etensboel.
Hij zei: "Is het alweer afgelopen?"
Ze zat TV te kijken, een van haar favoriete "soap's".
Hij verbaasde zich er over dat een intelligente vrouw al jarenlang naar de onmogelijkste, inconsistente verhaallijnkronkels kon zitten kijken.
Haar trouw aan al dat gekijf en gekonkel "omdat het haar zo ontspande", kon hij niet rijmen met haar eigen zeggen, dat ze absoluut niet tegen ruzie kon.
"Nee, het is nú alweer pauze, bah, wéér zo'n lang reclameblok!"
"Begrijp je het nog steeds niet? Dát is de hoofdfilm!"

4 opmerkingen:

J@n. zei

Wie weet zijn er echt mensen die tv kijken voor de nreclameblokken, maar ik kan niemand aanwijzen.

platoonline zei

Soaps, hier komen ze er niet in. En die verrekte reclameblokken dus ook niet;

Anoniem zei

Dan moet het wel héél erg zijn!

Dwarsbongel zei

@J@n: maar hoeveel zijn er die de reclameblokken (al of niet geïnteresseerd) uitzitten zonder b.v. het meestal veel penetrantere geluid te dimmen?
@Plato: Het zal zo'n 40 jaar geleden zijn dat ik probeerde wat grappige bandopnamen te maken met mijn toen ca. 4-jarige zoon. Ik zei precies voor wat ik hem, met zijn prachtige stemmetje, wou laten zeggen, maar op de band kwam te staan, met een mooie echo: "Jij ben niet de baas!", met de klemtoon op "jij". Misschien is dat mijn lot ook in het algemeen...
@Tagrijn: Mijn schatting is (ik onderga het als té erg om een nauwkeurige statistiek van aan te leggen), dat minstens een derde van de looptijd van sommige soaps bestaat uit reclame, beginnend op een zesde vanaf de start. Waarschijnlijk om het lokkertje voor de volgende aflevering (het effect van de "cliffhanger"), niet te ondermijnen. Heel geraffineerd...