Ik denk nog even verder mee, aan de hand van de beschikbare informatie via Twitter:
- W: De status in het kort: Oud probleem zorgt voor nieuwe problemen. 90% van de export is goed en zal vanaf morgen live gaan. [1/*]
- B: Misschien geeft korte info probleem de gebruikers inzicht of hun weblog(s) in de probleemgroep vallen? WW voor bezoekers?
en citaten uit de Helpdesk-pagina:
- Het probleem werd veroorzaakt door een technische fout in de aangeleverde exportbestanden. Deze exportbestanden bevatten de content van jullie weblogs. 90% van die content is prima in orde, maar 10% blijkt niet goed te zijn. Deze 10% bevat onvoldoende of geen gegevens van de gebruiker. Dit betekent dat dit blog aan niemand kan worden toegerekend.
- We gaan er van uit dat we die 10% weer kunnen koppelen aan de rechtmatige eigenaar.
Als je bij het aanmelden per ongeluk je gebruikersnaam typte met een hoofdletter in plaats van met alleen onderkast, dacht je gewoon ingelogd te zijn. Je plaatste je bericht, controleerde het en sloot af. Als je daarna gewoon op je blog keek, was het bericht er niet. Je had dan ongemerkt een nieuwe blog aangemaakt!
Maar zelfs als je het ontdekte, kon je niet zelf dat blog verwijderen.
Dat werd door web-log vervolgens aangeduid als een "plus 1" blog.
Je persoonlijke gegevens, zoals e-mail adres, had je niet opnieuw hoeven invoeren, en dat zou logischerwijze verklaren waarom "deze 10% onvoldoende of geen gegevens van de gebruiker." bevat.
Maar dan lijkt het me toch vrij gemakkelijk om die eigenaren terug te vinden, door gebruikersnamen te vergelijken? Dat is met een computer een fluitje van een cent of minder!
Als dit het is, is het inderdaad, "een oud probleem", en zeker niet onbekend. De "technische fout" is dan bij de vorige migratie ontstaan, en niet bij de export nu!
Maar als je een probleem oud laat worden, wil dat niet altijd zeggen dat het zichzelf oplost...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten