...en Niklas "logeert" hier ook. (v/h dwarsbongel.web-log.nl en niklas.web-log.nl)

zondag 7 juli 2019

190707 - Niklas - Douchen en Werelderfgoed

De klokkenluider trok flink aan het touw, waarvan de knoop aan het eind wel de kop van een slang leek. Het gebeier van de grote klok deed de omgeving schudden. De appel viel niet ver van de kerktoren. Eva ving hem op, nam een hap en gaf hem door aan Adam. Toen die ook een hap nam kraaide de torenhaan driemaal.

Een warrig ZKV dat door het warme douchewater mijn hoofd binnenstroomde, nadat ik las:
De archeologische stad Babylon in Irak heeft de status van werelderfgoed gekregen van de VN-organisatie Unesco. De stad, die onder de naam Babel voorkomt in de Bijbel als goddeloze stad, werd al genoemd op een kleitablet uit de 23ste eeuw voor Christus. […] Babylon, ooit de grootste stad van de wereld, was het middelpunt van verschillende beschavingen.
Tja, de mens wordt goddeloos geboren, en veel ouders nemen kordaat de paplepel ter hand om die leemte in te vullen met een god naar keuze, gewoonlijk een plaatselijk gangbare.
Logisch doordravend, bedacht ik, dat goddeloosheid nu blijkbaar officieel is toegevoegd aan het Werelderfgoed.

2 opmerkingen:

Plato zei

Misschien niet zo'n slecht idee.
Laatst hoorde ik iemand zeggen in een TV serie: veel mensen hebben een hogere macht (God) nodig om in het leven een beetje overeind te blijven. Met andere woorden: ze maken hun eigen God en vervolgens gaan ze op pad om voor die God de meeste leden te werven, niet goedschiks, dan mag dat ook kwaadschiks.
Werelderfgoed: hoorde ik daarboven iemand bulderen van het lachen?

Dwarsbongel zei

@Plato: ik dacht een heel koor van gelach te horen. Het dichtstbij meende ik een stem te horen die zich het ene moment Trinitas noemde, het andere moment Allah...