...en Niklas "logeert" hier ook. (v/h dwarsbongel.web-log.nl en niklas.web-log.nl)

zaterdag 11 februari 2023

230211 – Over opruiing met het woord pedofilie als trigger

Vandaag hebben 2000 schrijvers hun naam verbonden aan een paginagrote advertentie als protest tegen de domme hetze tegen schrijver Pim Lammers, waarbij doodsbedreigingen de norm lijken te zijn geworden voor alles wat iemand niet zint.
De hetze is gestart op een obscure website, door een lafaard die zijn echte naam niet durft te noemen, en is overgenomen door een even obscure oerconservatieve katholieke groepering, en opruiers als FvD en van Haga.

Omdat Lammers in een verhaal een situatie beschreef zoals dat in het echte leven zou kunnen gebeuren of in dit geval mogelijk gebeurd is. Veel reacties doen vermoeden dat men het verhaal niet eens gelezen heeft, maar reageert op wat tegenwoordig 'hondenfluitjes' wordt genoemd. Het woord pedofilie is een sterke trigger, waarbij de context achter een bloeddoorlopen waas verdwijnt.

Laat me raden: alle namen in de advertentie worden toegevoegd aan de lijst met 'pedofilieactivisten' van de hetzevoerders; we weten inmiddels vrij goed in welke kringen die zich manifesteren. Die hetzevoerders staan wat mij betreft op hetzelfde mentale peil als volwassenen die misbruik maken van de naïviteit van kinderen.

Mijn naam staat niet in de advertentie, maar ik vermoed dat ik tot pedofilieactivist bestempeld zal worden als ik beken dat ik op dit blog dit verhaal geschreven heb.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Platoonline

Anoniem zei

Ik kwam een soortgelijk stuk ook tegen bij staartje. Ook ik vind het verschrikkelijk dat die extreme kliek zo uitdijt. Te beroerd om een goede krant te lezen maar er als de kippen bij zijn om te protesteren tegen allerlei zaken waar ze niet het flauwste benul van hebben. En de politiek is ‘toch allemaal een pot nat,’ zegt een van mijn buren. ‘Daarom stem ik niet weet je wel, tis toch un grote kliek.
Het is goed dat er zoveel schrijvers in opstand komen. Goed stuk van jou.

Anoniem zei

Dit was plato

MelodyK zei

I k kan niet anders dan het helemaal met je eens zijn.... (ik las ook je verhaal) ...

Is overigens wel weer typisch Nederland hè... (of zou dat in andere landen ook spelen?) ... het is alles of niets... een tussenweg kent men kennelijk niet.

Het is toch te zot voor woorden dat de wenkbrauwen gefronst worden zodra een man een kind aanraakt? En hoezo een man en een kind? Waarom worden de anderen niet belicht, die andere gevallen zijn minstens zo afschuwelijk en komen ook voor.

#wieniet is zeker van toepassing op iedereen.