...en Niklas "logeert" hier ook. (v/h dwarsbongel.web-log.nl en niklas.web-log.nl)

woensdag 15 mei 2013

Niklas - 130515 - Swingende regen?!

Gisteren niet onze traditionele dagtocht gemaakt ter gelegenheid van onze trouwdag, maar een bezuinigde versie. Misschien daardoor maar één buitje gehad onderweg.
Vandaag kwam ik "wilfend" de door mij bewonderde Eugene Mago weer eens tegen op JoetJoep, die een passende titel: "Rhythm Of The Rain (The Spotnicks variation)", aan zijn repertoire heeft toegevoegd.
Eerste gedachte: hé, hebben The Spotnicks dat opgenomen? Maar dat staat blijkbaar niet op JoetJoep.
De volgende halte in mijn geheugen was Rob de Nijs, een vertaling, zoals de platenboeren toen elk succesnummer lieten vertalen. Het origineel was van The Cascades.
De versie van The Spotnicks vond ik toch nog, in een Archief met heel veel Spotnicks muziek, alleen audio, maar wel als een soort Jukebox te gebruiken! Het is daar nummer 154.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat liedje was een allemansvriend en is door tientallen artiesten opgenomen. Wat dacht je van o.a. Jason Donovan, Dan Fogelbergh en Chris de Burgh?

Dwarsbongel zei

@Tagrijn: ik heb inderdaad een heleboel versies gezien. Ik vind het dan wel interessant om de oorsprong te weten. In die tijd was het in mijn kringetje "not done" om Rob de Nijs serieus te nemen, dus die versie van dit liedje ook niet. The Spotnicks heb ik wel altijd weten te waarderen. En Eugene Mago heb ik "onderweg" een keer ontdekt als gitarist, die heel veel instrumentale hits "uit mijn jeugd" (en waarschijnlijk ook de zijne) voor zijn plezier naspeelt.