...en Niklas "logeert" hier ook. (v/h dwarsbongel.web-log.nl en niklas.web-log.nl)

zaterdag 7 juli 2018

180707 - ZOZ - Van duimpje en hoop

Wie mee wil doen met (of luisteren/kijken/lezen bij andere deelnemers) ZOZ: Zwijmelen op Zaterdag, vindt de links bij Trees.
Afleveringen t/m ZOZ260 vind je bij Marja.


Ik zag op Facebook de aankondiging van een concert in de Melkweg van een artiest waarvan ik nog nooit gehoord had. Dat ik dat zag, kwam doordat een vriendin dat blijkbaar interessant vond, en er een duimpje bij gezet had.
Het concert is pas op 4 november, dus wie er naartoe wil, moet dat even in de agenda zetten en op tijd tickets bestellen.
Het gaat om de Israëlische bassist, zanger en componist Avishai Cohen. Hij speelde op jonge leeftijd piano, maar schakelde op zijn 14e over op basgitaar, geïnspireerd door jazz-bassist Jaco Pistorius, en later contrabas.
Hij verhuisde naar New York, speelde daar in kleine clubs en op straat. Later speelde hij met vele grootheden uit het genre, en begon vervolgens zijn eigen band en ging ook zingen.
Ik koos een titel van hem die me aanspreekt. Misschien wel omdat de FB-vriendin waardoor ik deze muziek vond moslima is, en hij in Israël geboren is.

Avishai Cohen - Song of Hope:


6 opmerkingen:

MelodyK zei

Ik kan me goed voorstellen dat het je raakt....mooie harmonie en fijne stem erbij en natuurlijk een tekst waarbij iedereen zich wel iets kan voorstellen.
Mocht je gaan dan wens ik je veel plezier. Voor nu wens ik je een fijn weekend.

Iris Papilio zei

Een prachtige bijdrage weer Gauke! Dankjewel!
Totaal onbekend en dat is dan weer zo mooi! We horen het wel hè als je naar dat concert geweest bent..
Fijn weekend!

Anoniem zei

Prachtige tekst. Goed gekozen.

Marijke zei

Heel mooi, het delen waard!

Elisabeth zei

Voor mij ook geheel onbekend deze man ,maar een heel mooi nummer !

natasja zei

Aangenaam verrast! Mooie stem, warm geluid. Mooie clips.
Ik hoop dat ik meer muziek van deze ga tegenkomen!