...en Niklas "logeert" hier ook. (v/h dwarsbongel.web-log.nl en niklas.web-log.nl)

donderdag 18 april 2013

Niklas - 130418 - De Deur naar het Dinosaurus Mysterie

"Waarom zijn de dinosauriërs 65 miljoen jaar geleden uitgestorven? Staat er ook iets in de bijbel over dinosauriërs?"
Een bewaard gebleven knipsel: een uitnodiging in een huis-aan-huiskrant voor een discussieavond met een film, georganiseerd door Evangeliegemeente De Deur, en wel hier ter plaatse.

"Interessant!", zou onze buurjongen van 7 jaar zeggen. Hij kon op zijn vierde al correct uitspreken dat hij paleontoloog wil worden, en dat houdt hij nog consequent vol.

Ik had nog nooit gehoord van dat genootschap: "Evangelie Gemeente De Deur is een onderdeel van de Christian Fellowship Ministries, een samenwerkingsverband van ongeveer 1744 kerken". (wereldwijd...)

Als ik het statement lees van die evangeliegemeente: "Wat wij geloven", waarin o.a. staat: "God heeft de aarde in zes dagen gecreëerd door Zijn Woord; niets is ontstaan zonder Hem", dan denk ik niet dat paleontologie hoog in hun vaandel staat.
Ik denk niet dat er iets over dinosauriërs in de bijbel staat. Gewoon omdat de mensheid ten tijde van het ontstaan van die verzameling verhalen nog niet beschikte over een volledig skelet of fossiel, laat staan systematisch wetenschappelijk onderzoek naar de vele vondsten, dat tot de huidige kennis heeft geleid.

Nou ja, in de bijbel staat ook: "Zalig de armen van geest, want hunner is het Koninkrijk der hemelen." (Matth. 5:3) Of overeenkomstig hun internationale sfeer, uit de American Standard Version, 1901: "Blessed are the poor in spirit: for theirs is the kingdom of heaven."

Dat herinnert me aan een spreekwoord op het bureau van een collega: "Blessed are they who run around in circles, for they shall be known as wheels..."

3 opmerkingen:

J@n. zei

Och, waar zijn we eigenlijk mee bezig?

Ria zei

vele zijn geroepen en weinig uitverkoren,dus blijf ik maar mooi met beide benen op de grond.
groetjes, Ria

Mirjam Kakelbont zei

Ik kijk uit naar: "komt allen tot mij en ik zal u rust geven." ;-)
Groetjes Kakel