...en Niklas "logeert" hier ook. (v/h dwarsbongel.web-log.nl en niklas.web-log.nl)

zaterdag 13 oktober 2012

Twan versus John en de bruine boter

Vooropgesteld: als het aan mij had gelegen had Holleeder nooit een podium op TV of op andere media gekregen.
De ruzie die nu blijkbaar gaande is tussen Twan Huys en John van den Heuvel vind ik wel een heel aparte ontwikkeling. John verwijt Twan dat die Holleeder een podium geeft, terwijl hij dat zelf eerder van plan geweest is. Smoes in de Telegraaf, dat Holleeder zelf vanuit het gevang contact gezocht heeft met John.
Maar, na eerste ontkenning dat de brief van hem is, blijkt dat John journalistiek absurde voorstellen heeft gedaan aan Holleeder, zoals het recht om correcties aan te brengen op het interview.
De "ethische" veroordeling van College Tour door John van den Heuvel komt dus van iemand met een zeer grote lading boter op het hoofd. Boter die hem nu blijkbaar behoorlijk bruin door de broek loopt...
En daarvoor wil hij liefst (vanuit zijn Telegraaf-wereldje) direct College Tour en de hele NTR opdoeken.

N.B.: Over de uitzending zelf kan ik niet oordelen - niet gezien.

5 opmerkingen:

Annet zei

ik laat het los

in liefde en mededogen...voor alle geslagen kinderen...daar komt geen zelfrespect van noch anderenrespect...ik zag een * mens * en de de in mijn ogen (oh nee geen oordeel) maar vindt Twan een fijn mens...

J@n. zei

Waar gaat dit eigenlijk helemaal over? Ik snap niet dat iemand bij zijn volle verstand dit interesseert.

Ximaar zei

Je kan het gewoon net als ik en de meeste andere mensen even bij uitzendiggemist bekijken. Voordeel is dat je dan ook de oninteressante stukken kan doorspoelen. Was er dan ook binnen 10 minuten mee klaar. Weinig interessants en erg voorspelbaar.

Dat er tussen de media van alles gedaan wordt om scoops voor elkaars neus weg te halen is over bekend. Dat gebeurt zelfs tussen DWDD en Pauw/Witteman. Terwijl beide van de Vara zijn.

Daarbij vertrouw ik echt niet alles wat in de Telegraaf staat, maar ook bij Nieuwsuur en andere programma's gaat men flexibel met de waarheid om. Ik denk dat Holleeder een pesthekel aan v/d Heuvel heeft en hem deze streek wilde leveren door naar CT te gaan. V/d Heuvel tuinde daar met boter en suiker in.

Dwarsbongel zei

@Ximaar: In dit geval is Uitzending gemist voor mij volstrekt overbodig. Ik heb niet kunnen voorkomen dat ik er allerlei meningen over heb gehoord, die mijn behoefte om te kijken, die er toch al niet was, definitief hebben weggenomen...

platoonline zei

Een ranzige discussie, om het maar eens bij boter te houden. Gelukkig heb ik hem niet gezien. Vd Heuvel ken ik van de schaarse keren dat ik naar de commerciƫlen schakel. Typisch mannetje. Overigens blijf ik het raar vinden dat de publieke omroep Holleeder in zijn programma uitnodigt en dat die man ergens columns mag schrijven. Ik moet van dit alles niets hebben.