...en Niklas "logeert" hier ook. (v/h dwarsbongel.web-log.nl en niklas.web-log.nl)

dinsdag 6 augustus 2013

Rondje fietsen: UFO's geland op klaarlichte dag!

Vandaag had ik me voorgenomen om vanuit Tiel de Waal over te steken over de brug bij Echteld, een rondje te maken langs Alphen aan de Maas, waar vroeger een schoonzusje gewoond heeft, en dan terug met de veerpont Wamel/Tiel.
Tevoren had ik een route bedacht met behulp van Google Maps, maar eenmaal over de brug miste ik een afslag en moest op intuïtie verder de weg zoeken.
Daarbij heb ik blijkbaar meer kilometers gemaakt dan de bedoeling was, bijna 60 i.p.v. 40, volgens de reconstructie achteraf, die ook niet helemaal klopt.

Het was behoorlijk warm, maar toch fietste het wel lekker omdat er genoeg, maar niet teveel wind was, en delen van de route schaduw boden van bomen langs de weg. Ik koos, toen ik weer een wegwijzer vond, voor Maasbommel, om langs de dijk naar Alphen te fietsen en verder.
Bij Nieuwe Schans (punt D op Maps; en niet te verwarren met Nieuweschans in Groningen) ben ik verdergegaan volgens de Fietsknooppuntenroute: 26, 20, 21, 24, 80, 82.
Die laatste twee knooppunten liggen tegenover elkaar aan de Waal, waar de Hendrikus vaart tussen Wamel en Tiel.

Een heerlijke fietstocht, maar met onderweg iets verontrustends! Toen ik bij punt E (maps) even zat te eten, zag ik aan de andere kant van de Maas twee objecten, die duidelijk UFO's ofwel Vliegende Schotels moesten zijn. Enerzijds reflecteerden ze het felle zonlicht, anderzijds leek het of ze een goudkleurig licht uitstraalden. En dat allemaal op klaarlichte dag, zonder dat iemand er op reageerde: zagen ze het wel, of zag alleen ik dat maar?! Ben ik nou gek?!

7 opmerkingen:

J@n. zei

Nee hoor, het zijn duidelijk ufo's.

Rebelse Huisvrouw zei

Ik weet zeker dat het ufo's zijn. Goed dat je foto's maakte: nu heb je het ultieme bewijs!!!

Therese zei

Een grote fietstocht is het geworden, Tjonge...petje af.
En die ufo's, het lijkt er wel heel erg op. Als ze dat nu niet zijn, zijn het misschien kunstwerken, je weet het niet meer tegenwoordig.
Groetjes van hier, Th. (ook voor M.)

Dwarsbongel zei

@Therese: wel op de racefiets hoor. Ik ben blij dat ik het nog kan, en ook wel een beetje trots als formeel bejaarde...

Anoniem zei

Zelfd vanuit de ruimte kwamen ze naar de aarde om te zien hoe een man 60 km fietse in een verzengende hitte. Een hele prestatie.

Ria zei

Die dingen blijven er nog liggen ook.Ze lijken op in de grond gezakte moskeeën, nee ik zeg niets.
groetjes, Ria

platoonline zei

Het moeten wel buitenaardse satelieten van een pleiadenachtig actualiteitenprogramma zijn geweest. Op die planeet breken ze zich nu NOG de kop over het feit dat iemand op een raar mechanisch vehikel aan het voortsukkelen was met een tempo, vele malen lager dan 2000 km per minuut.

Misschien hang je daar nu wel in alle musea.