...en Niklas "logeert" hier ook. (v/h dwarsbongel.web-log.nl en niklas.web-log.nl)

zondag 31 juli 2016

160731 - Niklas - Heksen wegen

Naar de Heksenwaag (FB) in Oudewater geweest.
Ofschoon hekserij en toverij achterhaalde begrippen zijn, zijn er nog steeds zweverige types die zich verenigen in pogingen om de geheimen van die duivelskunsten te achterhalen.
Ik heb ik me laten wegen op die heksenwaag, en een certificaat gekregen dat ik geen heks ben!


Tja, dacht je nou werkelijk dat een echte heks géén manier had om te voorkomen dat hij te licht bevonden wordt...?

1 opmerking:

platoonline zei

Wat een leuk stukje Dwarsbongel. Ik heb ook zo'n certificaat waarop, ik zeg het uit mijn hoofd want ja... waar ligt dat ding ergens, volgens mij stond dat ik geen weerwolf was. Ik heb er ook nog een van Caroline, mijn jong overleden vrouw. De certificaten stammen nog uit het begin van de jaren '70 toen wij eens van Wormerveer, via Jutphaas en Utrecht etc. als familie een vakantietocht maakten met de bootjes van mijn moeder en mijn broer. Heerlijke vakantie, de vele plastic zakken in het water (en de kapotte breekpennen) ten spijt. En daar stonden we in Oudewater, waar een oude man op klompen ons woog en ons niet TE licht bevond.
Je brengt vandaag nostalgie en verlangen in mijn hoofd want hedentendage zijn vrouw, moeder en broer er allang niet meer. Enfin...dat dus allemaal.